Návrhy činností na doma
8.-12.2.2021
Téma: Fašanku, Fašanku..
- PH – „Masopustní štronzo“ – reakce na pokyn „MASO“ – děti se pohybují, „PUST“ – se zastaví
- PH – „Medvědí honička“ – děti chodí v kruhu v rytmu říkanky, uprostřed jedno dítě =medvěd – „Ty medvěde chlupatý, co máš kožich po paty, rychle, rychle utíkej, všechny si nás pochytej.“
- Chůze po kruhu ve dvojicích-změna směru
- Seznámení se šablovým tancem – CD- Podšable, Zhusta chlapci zhusta, Tancoval tlustý s tlustů,…
- Pracovní list – Klaun (viz příloha), z pracovního sešitu -ovál šikmý (viz příloha)
Poznávací a rozumové činnosti
- Co je masopust? -vysvětlení významu ( maso-sbohem), předěl mezi zimou a probouzením jara
- Spojení s maskami
- Tradiční masky – medvěd, kominík, kobyla, babka s nůší
- Procvičování pojmů – vpředu, vzadu, vedle, nahoře, dole, uprostřed
- Medvídek-židlička – děti pracují podle pokynů
- Povolání rodičů-zda dítě ví, co dělá jejich maminka, tatínek
- Typická maska- „kobyla“-prostěradlo chůze dvou dětí-spolupráce, koordinace
- Nácvik správného dýchání- hluboký nádech, hluboký výdech
- Artikulační cvičení, napodobování zvuků a hlasů zvířat
- Zážitky z karnevalu-pojmenování vlastní masky
- Výroba vlastní obličejové masky (viz příloha)
- Stříhání – malba – dekorování
- „Kašpárek“ -stříhání, lepení, skládání papíru- „harmonika“
- Malba nohama -skupinová práce
- Poslech fašankových písní – CD
- Píseň- To je zlaté posvícení – doplnění o dětské hudební nástroje
- Tanec masek
- Hry se sněhem na školní zahradě
- Pozorování zmrzlých kaluží